Czy strona internetowa Twojej firmy taka jest?

Strony firmowe

Ostatnio w związku z kilkoma sprawami miałem okazję przyjrzeć się budowie co najmniej kilkudziesięciu rożnych stron internetowych – małych i większych firm. Zauważyłem pewną niepokojąca rzecz, a mianowicie są one stworzone w taki sposób, że zorientowanie się w usługach czy ofercie danej firmy jest bardzo trudne. Poniżej w kilku słowach opisze o co chodzi.

Czym Wy się właściwie zajmujecie?

W co najmniej kilkunastu przypadkach, pomimo kilku minut spędzonych na stronie internetowej nie dowiedziałem się czym właściwie dana firm się zajmuje. Po zamieszczonych zdjęciach i tekstach było można się zorientować, że działalność firmy związana jest na przykład z turbosprężarkami, ale nadal nie wiedziałem czy firma jest sprzedaje, czy regeneruje, czy zajmuje się samochodami osobowymi, czy ciężarowymi, czy może jest to dystrybutor i zajmuje się sprzedażą hurtową?

Dlaczego nie wprost?

Zastanawiam się czy to zabieg celowy, czy przypadkowy, ale bardzo wiele firm unika określenia wprost czym się zajmują. Cała oferta ubrana jest w ładne słówka, a brakuje jasnego określenia: sprzedajemy turbosprężarki nowe oraz regenerowane, obsługujemy firmy oraz klientów indywidualnych. Taka informacja powinna znaleźć się na samej górze strony internetowej, a bardzo często jej brakuje. Myślę, że wynika to z faktu iż przy tworzeniu danej strony WWW zbyt mocno ingerował właściciel firmy, który zakłada, że każdy powinien wiedzieć czym jego firma się zajmuje.

Jakie są konsekwencje?

Co robię, kiedy nie wiem czy zajmuje się dana firma? Najczęściej po prostu opuszczam stronę internetowa i szukam innej. Ciekawy ilu klientów w ten sposób straciła Twoja firma? Wejdź teraz na Twoja stronę internetową i sprawdź, czy jest jasno określone co oferujesz. Możesz poprosić o opinie znajomych lub kogoś z rodziny. Wynik takiego prostego eksperymentu może Cie zaskoczyć.

Czytelna i efektowna strona internetowa Twojej firm? Proszę bardzo: